PRINCIPIILE MONTESSORI PENTRU UN COPIL ECHILIBRAT - partea I

PRINCIPIILE MONTESSORI PENTRU UN COPIL ECHILIBRAT - partea I

 

 
  • Suntem unici. Și ei sunt. Fiecare copil se dezvoltă în ritmul și în felul său - 

 

Maria Montessori. Un nume de care e destul de puțin probabil să nu fi auzit dacă sunteți părinți. Întregi sisteme educaționale au fost create pornind de la felul în care ea a văzut dezvoltarea armonioasă a unui copil. Cine a fost, totuși, Maria Montessori? Poate fi numită, fără a se greși, mama uneia dintre cele mai longevive metode de educație cunoscute până în prezent. Modul în care ea a considerat că trebuie crescut un copil este aplicat cu succes până în ziua de azi, la mai bine de două secole de la nașterea ei. Maria provenea dintr-o familie de intelectuali. Ea însăși a beneficiat de o educație superioară, fiind prima femeie medic din Italia. 

 

Maria Montessori și-a dedicat întreaga viață dezvoltării psiho-emoționale a copiilor, iar cele cinci principii fundamentale pe care și-a clădit întregul sistem educațional au prins viață după ce a căutat cele mai eficiente metode prin care îi putea ajuta pe copiii cu nevoi speciale. Ulterior, a aplicat aceste principii tuturor copiilor care au intrat în școala pe care a condus-o. 

 

RESPECTĂ-ȚI COPILUL!

 

Elementul central al activității ei a fost respectul pentru copil și nevoile lui. Încă de acum mai mult de un secol, într-o perioadă în care nevoile copiilor nu erau printre primele pe lista societății, Maria Montessori a observat că fiecare copil are propriul ritm de dezvoltare, interese unice și ritm de învățare diferit. Astfel că a decis ca, mai întâi, să observe ce le face plăcere copiilor, ce îi stimulează atât fizic, cât și intelectual, pentru ca, mai apoi, să adapteze metodele de învățare fiecărui copil în parte. 

 

MINTEA COPILULUI ESTE O SUGATIVĂ DE INFORMAȚII 

 

Tot ca urmare a experienței acumulate în lucrul cu copiii, Maria Montessori a identificat o serie de tipologii repetitive în procesul de dezvoltare a copiilor, în funcție de vârsta fiecăruia și a decis să exploateze preocupările fiecăruia dintre ei în funcție de vârstă. Astfel, în primii doi ani de viață, copiii au nevoie de rutină, de ordine în viața lor, pentru a se acomoda cât mai lin mediului exterior atât de plin de stimuli. 

 

Un alt element comun observat de ea în primii patru ani de viață a copiilor este că toți sunt extrem de activi. Nevoia de mișcare, de a descoperi mediul înconjurător, curiozitatea cresc odată cu vârsta. Spre sfârșitul acestei perioade începe să se contureze din ce în ce mai bine limbajul și tot acum copiii încep să dezvolte antipatii și preferințe pentru diferiți oameni din viața lor. 

 

Toate aceste perioade de dezvoltare trebuie exploatate atunci când apar. Creierul copiilor este capabil de a înmagazina o cantitate uriașă de informații fără efort și fără a obosi.

Categorii

Suport clienti Luni-Vineri: 10:00-18:00, Sambata: 10:00-14:00, Duminica: Inchis

0736585537 hello@bizmic.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!